wtorek, 1 listopada 2016

Argentyna
2-3 listopada

Warszawa-Buenos Aires

O 17 ruszamy przez Frankfurt do  Buenos Aires.Tym razem w trzyosobowym składzie Lidka , Ewa i ja. Humory dopisują.Lecimy Lufthansą. Lufthansa nie dorównuje poziomem Emiratom, ale trudno jakoś to przeżyjemy. Lądujemy o 7.30 3 listopada w Buenos Aires. Jest ciepło. Przechodzimy granice bez problemów. Za 48 dolarów taksówką dojeżdżamy do hotelu Plaza Regonquista. Hotel jest położony w doskonałym miejscu. Pokój super. Idziemy w miasto. Wymiana pieniędzy  to cały rytuał. Zajmuje nam to około godziny. Spotykamy w kolejce 2 Polki, które też przyjechały wczoraj  do Argentyny. Jesteśmy nieziemsko głodne. Idziemy na obiad. Oczywiście wspaniały stek z argentyńskiej wołowiny. Delicja. Postanawiamy zwiedzić Buenos autobusem wycieczkowym.Gdy idziemy na właściwy przystanek zaczepia nas facet z winietą city bus.Proponują nam wycieczkę po mieście w trzy godziny . Decydujemy się . Wycieczka niestety nie spełnia naszych oczekiwań.Oglądanie miasta przez okno to to nie to co oglądanie na żywo . mimo naszych uwag, że nie tak miało być przewodniczka  stwierdza że tylko w trzech miejscach będzie postój. Zatrzymujemy się na Plaza Mayo. Tu demonstracja kobiet, które walczą o  wiadomości o zaginionych dzieciach. Walczą o to od 1976 roku. Co tydzień spotykają się na demonstracji na Plaza Mayo. Potem La Boca To najbardziej kolorowa dzielnica Buenos Aires. Tu robimy mnóstwo zdjęć tańczącym tango, Wszędzie rozbrzmiewają rytmy tanga. Chce się żyć i tańczyć.Zwiedzamy też stadion La Bomboniera gdzie swoją karierę zaczynał Maradona. Przez dzielnicę La Madero wracamy do hotelu. Czujemy niedosyt Buenos i ruszamy na pieszą wycieczkę po mieście. Wspaniała architektura nas zachwyca. Kupujemy argentyńskie wino na wieczór. Miasto żyje, tętni życiem, mnóstwo ludzi na ulicach, siedzą w kawiarniach, bawią się na ulicach. Tak sobie wyobrażałam Buenos. Po zmierzchu wracamy do hotelu. Zjadamy  bułki z serem i pysznymi pomidorami wypijamy wino a jutro pobudka o 5.00