środa, 16 listopada 2016

CHILE

16 LISTOPADA
Cohayqie- Puerto Rio Tronquillo

Budzimy się wcześnie. Zimno w pokoju jak  u górali na zimowisku. Na dobrą sprawę należałoby się ubierać pod kołdrą. W łazience ząb na ząb nie trafia. Dziewczyny idą po zakupy na śniadanie, ja zostaję w pokoju. Świeże bułki i herbata poprawiają nam humory. Na piechotę idziemy na dworzec. Ewa ma kłopoty z walizką. Urywa się jej kółko. Ładujemy się do autobusu i w drogę.  Przed nami 4 godziny jazdy. Potem okazuje się że 5. Ale co to za droga Caratera Austral. Widoki cudne, góry ośnieżone poniżej soczysta zieleń i błękit nieba . Dzisiaj pogoda piękna chociaż wietrzna, ale jest słońce i prawie bezchmurne niebo. Po dwóch godzinach jazdy kierowca robi 15 minutowa przerwę na kawę. Wypijamy po małej czarnej,  co poprawia nam ciśnienie. Całą drogę robimy zdjęcia. Gdy dojeżdżamy na jezioro General, aż wzdychamy z zachwytu. Piękne szmaragdowe jezioro wśród gór pokrytych częściowo zielenią, a na szczytach śniegiem i błękit nieba. Jest wprost cudownie. Dojeżdżamy do Puerto Rio Tranquillo o 14. Gdy wysiadamy naganiacze proponują nam  miejsca noclegowe. Nie dogadujemy się i idziemy do Hostelarii. Jest piękny pokoik ciepły i czysty. Zostawiamy bagaże i pędzimy na przystań, by załatwić wycieczkę do marmurowej jaskini. Ona jest naszym celem. Z tym nie ma kłopotów Jest kilkanaście biur organizujących wycieczki. Ustalamy cenę i mamy czekać. Ja cały czas martwię się o to jak stąd wyjechać. Okazuje się że najbliższy autobus do Chilen Chico jest w niedzielę o 17. Staramy się coś znaleźć. Nic nam nie wychodzi. Jedziemy na wycieczkę. W łodzi 6 osób. Podjeżdżamy pod liczne jaskinie. Są one unikatowe bowiem  są z marmuru. Światło odbijając się w wodzie stwarza wrażenie, że są błękitne na dodatek w paski. Zwiedzamy przez ponad godzinę liczne grupy tych jaskiń. Najbardziej podobała mi się katedra. Gdy wracamy woda zalewa nam spodnie i kurtki. Jest bardzo zimna, ale też bardzo czysta.Gdy wracamy okazuje się, że był autobus do Chilem Chico  około 17 ale już pojechał. Babie udzielającej nam informacji pomyliły się dni i  nie powiedziała że autobusy do Chilen Chico odjeżdżają w środy i niedziele. Gdybyśmy pojechały na wycieczkę od razu nie czekając na grupę to pewnie złapałybyśmy ten autobus. Ale nie ma co gdybać. Trzeba myśleć o pustych żołądkach.  Trochę zmarznięte idziemy na obiad. Gdy facet daje nam rachunki okazuje się że  jest w nich dużo pomyłek. Za karę nie zgadzamy się zapłacić napiwku. Mimo że jest już po 19 słońce mocno przygrzewa i jest wysoko. Idziemy na spacer by się dotlenić. Podziwiamy piękne widoki.Zaglądamy na miejscowy cmentarzyk. Jest zupełnie inny niż w Polsce. Tu są postawione jako grobowce miniaturki domków. Niektóre maja nawet firanki w oknach.Tu ciemno robi się około 22.00. Noce są krótkie. Jutro  będziemy polować na jakiś pojazd do granicy argentyńskiej. Może szczęście nam dopisze.