środa, 21 czerwca 2017

Islandia 18 czerwca

18 czerwca
Dzisiaj dałam dzieciakom pospać. Do dziewiątej. Została nam godzina na opuszczenie hotelu. Wczoraj Mikołaj dogadał się  z recepcjonista ,że zostawimy bagaże i weźmiemy klucz ze sobą , a jak będziemy wracać i nikogo nie będzie to  pokazał skrytkę gdzie zostawić klucz. Na śniadanie wyjadamy resztki zapasów.  O 10. wychodzimy z hotelu. Idziemy piechotą do kościoła  Hallgrimskirkja. Na szczęście dzisiaj rzutem na taśmę wchodzimy najpierw do świątyni, a potem jako ostatni wjeżdżamy na wieżę. Kościół  przepiękny architektonicznie. niezwykle lekki jasny. nadzwyczajne zachowanie proporcji.
 Teraz czas na zakupy.  Sklepy z pamiątkami już otwarte. Wchodzimy do kilku, ale naprawdę ceny zabójcze. Ostatecznie nic nie kupujemy.  Pogoda niezła, więc trochę wędrujemy po uliczkach. Postanawiamy wcześniej pojechać na lotnisko i pozałatwiać  zwrot VAT. Mikołaj kupił kufel i może odzyskać VAT.  Gdy wracamy do hotelu dostajemy burę od właściciela, że zabraliśmy ze sobą  klucz. Na piechotę idziemy na dworzec autobusowy. Autobusy odjeżdżają na lotnisko co pół godziny. Mikołaj odzyskuje swoja kasę.  Zdajemy bagaże odprawiamy się. Zjadamy lunch i niestety to już koniec. W samolocie mamy doskonałe miejsca  przy wyjściu awaryjnym. Jest dużo miejsca.  W Kopenhadze niestety niespodzianka i to przykra. Planowaliśmy zjeść w saloniku Dinners. Niestety  czynny tylko do 20. My samolot do Polski mamy o 23,00. Musimy zadowolić się  barem lotniskowym. W samolocie przecież oprócz kawy nic nie dostaniemy. Po północy lądujemy w Warszawie. niestety nikt na nas nie czeka. Taksówka i  witaj w domu.
Podsumowanie
Podróż z Mikołajem i Eweliną super. Mikołaj wspaniały kierowca. Cała grupa zgrana uzupełniająca się. Z poczuciem humoru. Opowieści o poszukiwaniu kanapki ze śledziem, czy rzucaniu  kamienia do wody w celu zbadania głębokości strumienia na pewno będą  stałym punktem programu . Zwroty "' znajduję się poza strefą komfortu psychicznego ' i "ja sobie idę , bo moje ego nie mieści się  w tym pomieszczeniu" będą stanowiły rodzinne porzekadła

domek na drzewie marzenie każdego dziecka

lekko i widno

lekkość w każdym calu

piękna architektura

panorama z wieży kościelnej

w Reykjaviku też dom z darnią