niedziela, 5 listopada 2017

5 listopada 2017 r.Indie

W nocy nie zmrużyłam oka. Wstajemy o 2.30. Kierowca już czeka. Docieramy na lotnisko bez problemów. Gdy się odprawiamy okazuje się, że mamy power banki w walizkach. Musimy je wyciągać z zapakowanych walizek. Potem już jak po maśle. ale mocno zmrożonym, Samolot ma opóźnienie. Najpierw samolot się spóźnia. Potem  stoimy na płycie  lotniska i czekamy na zgodę na odlot Trochę przysypiam. W końcu start. Jesteśmy spóźnieni ponad godzinę. Start o 6.60. Wprawdzie nam się nie spieszy, ale kierowca na lotnisku kwitnie. Docieramy do Aurangabadu o 7.30. Wysiadamy z samolotu i tak się zagadaliśmy, że wyszliśmy z lotniska bez bagażu. Dwa czubki. Wracamy z powrotem. Dobrze, że nie ma ruchu na lotnisku i  wartownik nas wpuszcza z powrotem. Kierowca czeka na nas przed lotniskiem. Sprawnie się pakujemy i jedziemy szukać jakiegoś hotelu. Pierwszy, to zbyt wysoka półka,, drugi brud niesamowity trzeci pełny na ful wreszcie wydaje się że trafiamy na właściwy. Wszystko dograne. Pan prosi o paszporty. I tu niespodzianka. Nie możemy według niego mieszkać w jednym pokoju.. Musimy wziąć dwa pokoje. Zabieramy więc walizki. Praconik  tego hotelu poleca nam nowy hotel Kailash, Jedziemy tam. Jest super. Nowiutki hotel cena przystępna. Wszystko gra. Możemy jechać do jaskin,. ale nie do końca, za wcześnie się cieszymy. Pani  z recepcji zażądała kaucji 50% ceny hotelu. Pierwszy raz w życiu spotykam się z czymś takim. Ale trudno, Zostawiamy kasę i jedziemy. Droga do przejechania 105 kilometrów. Kierowca móewi, że zajmie nam to  dwie i pół godziny.  Wcale mnie to nie dziwi, bo gdy byliśmy w Indiach w 2003 roku to tak długo trwała taka podróż . Myślałam, że coś się zmieniło. Cała drogę do Adżanty praktycznie przesypiamy. Wysiadamy na parkingu. Potem zakup biletów. Cena  500 rupii od turysty obcokrajowca, a 30 rupii od Hindusa. Zawsze mnie wkurza  taka dyskryminacja. Z biletami wsiadamy do autobusu ,który pamięta jeszcze czasy pradziadów ,oczywiście dodatkowo płatnego, który zawozi nam do jaskiń.  . Jaskinie  wykute w skale położone są w dolinie rzeki. Widok jest wspaniały. Groty te wykuwane były w okresie od  II w.p.n.e. do IX w.n.e. Znajduje się w nich mnóstwo malowideł doskonale utrzymanych. Wszystko naturalne barwniki. Do niektórych grot trzeba zdejmować buty. Gorące skały pieką nas w stopy. Biegamy jak po rozżarzonych węglach. No zresztą jesteśmy w Indiach , a tu są fakirzy,  We wszystkich  grotach są posągi Buddy. Niektóre groty są piętrowe. Zwiedzanie grot zajmuje nam prawie cały dzień. Po drodze  spotykamy wiele małp i pasiastych wiewiórek. Tą samą drogą wracamy na parking. Podróż powrotna to horror. Nasz kierowca to pirat drogowy. Wyprzedzanie pod górkę, na zakręcie,  ciężarówek to norma. Jak jedzie to trąbi, by  jadący z naprzeciwka wiedział, że jedzie. W końcu zza zakrętu wysuwa się ciężarówka. My na jej  pasie . Z boku druga ciężarówka. A on spokojnie przytula się do jadącej obok ciężarówki, która zjechała na bok i jakoś mieścimy się. Cztery pojazdy jednocześnie w jednej linii na drodze to norma. Do tego piesi, zwierzęta i mnóstwo motorów. Po drodze rekord 5 osób i niemowlę szóste na ręku na motocyklu. Muszę przyznać, że  specjalnie się nie bałam. Gdy widziałam z jaką wprawą porusza się kierując po drodze, to  jakoś nie czułam strachu. Po zmierzch docieramy do miasta. Po drodze odwiedzamy warsztaty tkackie . Tu tkają jedwab. Pokazane są stare maszyny i metody  tkania wzorów na tkaninach. Oczywiście przy okazji zaglądamy do sklepu. Piękne rzecz, ale ile można mieć szali. Wracamy do hotelu i  zaczyna się wielkie żarcie. Idziemy do restauracji hotelowej na  kolację. jest bufet plus grill. Objadamy się hinduskim jedzeniem. Jest bardzo pikantne, ale smaczne.

Można skorzystać z lektyki ja tylko do zdjęcia
ale uzębienie

A tu Pan
wygodnicki

jestem do Ciebie podobna czy nie

Widok na jaskinie Adżanty

fragmenty malowideł

najsłynniejsze malowidło Adżanty

w jednej z jaskiń

potężne kolumny

w każdej jaskini jest Budda

wiewiórka czy nie ale podobna

w drodze do jaskiń

jedna z piękniejszych jaskiń

przed jaskinią

żebrząca kobieta

autobus wiozący nas do jaskiń

ale fajny Hindus mi się trafił

małpy nie bały się ludzi

sprzedawczyni owocu goja

w sklepie z pamiątkami

warsztat tkacki

kupił nie kupił potargować można

na szlaku

w jaskini

malowidła na ścianach

duża ilość różnorakich rzeźb

za nami widok na jaskinie

piękna fasada jaskini

panorama jaskiń

Zbigniew wśród kwiecia

Nic mi się nie podoba

zamiast  na rowerze to rower na motor