piątek, 11 stycznia 2019

Uganda 9 stycznia 2019 r.

9 stycznia 2019 r. Uganda

Kidepo NP -Murchison Falls
Dziś wstajemy o wpół do szóstej. Szybko się pakujemy , śniadanie i wyjazd na piesze safari, Jedziemy po przewodnika. Nadzwyczajności sie nie spodziewamy, bo przecież z samochodu więcej się zobaczy, a poza tym zwierzęta nie boją się samochodów a ludzi.. Zabieramy przewodnika z bronią i jedziemy. Wysiadamy na sawannie. Idziemy  w butach pełnych i długich spodniach. Trawa może pokaleczyć nogi.Widzimy dużo zwierząt kopytnych, zebry, antylopy. Przewodnik pokazuje nam mrówki, szczątki bawołu. W pewnym momencie podchodzimy do dużej dziury wykopanej w ziemi. Przewodnik mówi, że w takich dziurach chowają się guźce. Jak lew wyczuje,, że tam jest guziec to czeka dotąd, aż ten wyjdzie z nory.Widzimy orła fruwającego nad nami.Dochodzimy do drugiej takiej dziury. Przewodnik każe Marcinowi odsunąć się od wejścia, bo jeśli tam siedzi guziec to wyskakując może połamać mu nogi Słucham tego z powątpiewaniem.Przewodnik staje na szczycie nory i opowiada nam o sawannie.W tym  momencie  huk, kwik i z dziury wybiegają dwa guźce. Tak nas to zaskoczyło, że wybuchnęliśmy śmiechem W pierwszym momencie nie wiedziałam co się dzieje . Kurz  hałas Szybko robię zdjęcia, ale guźce są już  daleko..Po spacerze wracamy do samochodu. Po drodze natrafiamy na dużo zwierząt. Słonie przecinają nam drogę. Spotykamy też żyrafy Rotschilda, Jest ich całą gromada. Żerują wśród akcji. Między nimi guźce, bawoły, antylopy. Mnóstwo zwierząt w jednym miejscu.Odwozimy przewodnika i ruszamy do Murchison Falls. Po drodze zjadamy doskonały lunch. Częściowo jedziemy już asfaltem. Widzimy po drodze jak spalone są całe połacie sawanny. O 15 docieramy na miejsce.Rzucamy się na internet,by nadrobić zaległości. Kolacja doskonała . Oczywiście ryba. Niestety tu są komary.

orzeł wypatruje

walczące zebry

malowniczy widok

można dostać oczopląsu

antylopa nasłuchuje

a Marcin robi zdjęcie

na sawannie kwitną też kwiaty

norka małych zwierząt

małe antylopki

małe je a matka obserwuje

ciekawe kto tam się skrył